„Jaka proporcja slima”
Organizacja zajęć :
Nauczyciel przygotowuje stolik z materiałami niezbędnymi do wykonania zadań.( zestaw dla jednego zespołu)
Klej w kubeczku jednorazowym 0,20 l,
pianka do golenia w kubeczku jednorazowym 0,20 l,
żel do prania 0,20 l
3 łyżeczki plastikowe,
słomka (dla każdego badacza)
Do sprawozdawcy
Celem sprawozdawcy jest spisanie jak najwięcej informacji w jak najbardziej krótkiej formie tym razem najbardziej istotną informacją jest wg jakiej proporcji zmieszaliście składniki w trzech próbach i jakie cechy miały glutki. Wpisz imię i nazwisko każdego członka zespołu oraz materiał, który przyniósł ze stolika.
Do koordynatora
Macie do dyspozycji: klej, żel do prania, piankę do golenia, słomkę, miseczkę, patyczek do mieszania , łyżeczkę. Wiadomo, że zmieszanie żelu, pianki i kleju doprowadza do powstania Glutka. Proporcja jest znana 3:2:1 ale nie wiadomo, które składniki należy do niej podstawić. Macie trzy próby by wykonać super Glutka. Pamiętajcie, że czas mieszania to minimum 5 minut aby osiągnąć połączenie składników. Super Glutek musi łatwo odchodzić od ręki, powinien być rozciągliwy, pod wpływem dmuchania słomką powinien tworzyć balony
10 minut przed końcem zajęć uczniowie oceniają glutka sąsiedniego zespołu, uzupełniając ich kartę sprawozda w miejscu ocena koleżeńska.
Następnie każda drużyna próbuje odpowiedzieć na zadane przez kolegów i koleżanki pytania.
Przedstaw zespół
Koordynator……………………………………………………………………………………
Badacz 1………………………………………………………………………………….
Badacz 2………………………………………………………………………………….
Sprawozdawca………………………………………………………………………………
.
Co zwróciło waszą uwagę podczas 3 prób
1……………………………………………………………………………………..
2…………………………………………………………………………………….
3………………………………………………………………………………………
Ocena koleżeńska
Pytania :
1……………………………………………………………………………….
2………………………………………………………………………………
3……………………………………………………………………………….
4………………………………………………………………………………
Podobało nam się………………………………….
Można było zrobić inaczej………………………………………….