Skocz do głównej treści strony
PCEN

V Pomorski Dzień Nauczycieli Języków Obcych „Inspiracje na nowy rok szkolny”

KsiążkiV Pomorski Dzień Nauczycieli Języków Obcych to już kolejna edycja cieszącej się dużą popularnością konferencji organizowanej corocznie przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków. Tegoroczne spotkanie odbywa się pod hasłem Inspiracje na nowy rok szkolny i ma bardzo praktyczny charakter. Proponujemy Państwu udział w warsztatach rozwijających kompetencje przydatne na co dzień w pracy nauczyciela języka obcego, umożliwiamy wymianę doświadczeń i pomysłów, a także zachęcamy do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych. Termin: 17 września 2016 r. (sobota), godz. 9.00-16.45 Miejsce: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. J. Hallera 14 Rejestracja: formularz Program: 8.40-9.00   rejestracja uczestników, poziom 300 9.00-9.10   otwarcie konferencji oraz sprawy organizacyjne, s. 318 9.10-9.40   AIESEC – prezentacja propozycji dla nauczycieli języków obcych, sesja pytań i odpowiedzi (przedstawiciele oddziału AIESEC w Gdańsku), s. 318 9.45-13.00   I sesja warsztatowa (szkolenia do wyboru
  1. „Niegrzeczny uczeń” na lekcji języka obcego – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – Agnieszka Szrejter-Łoś, (gr. I) s. 312; dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze szkół podstawowych
  2. Lapbook w edukacji językowej – Magdalena Buda, (gr. I) s. 314 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych 
  3. Doświadczenia z projektu „Deutsch hat Klasse” – Ewa Dorota Ostaszewska, s. 315 dla nauczycieli języka niemieckiego uczących w klasach IV-VI szkół podstawowych, w gimnazjach i/lub szkołach ponadgimnazjalnych Na warsztatach będzie mowa o tym, jak przekształcić salę do języka niemieckiego, aby stworzyć przestrzeń sprzyjającą nauce, w której uczniowie chętnie przebywają i mają możliwość „zanurzenia się” w języku niemieckim; szkolenie prowadzone w języku niemieckim.
  4. Nowoczesne technologie wsparciem dla nauczyciela języka obcego – wybrane aplikacje na urządzenia mobilne – Mirosława Żołna s. 317 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych Uwaga: warsztat w formule BYOD – na zajęcia należy przynieść ze sobą tablet lub smartfon Udział w warsztatach pozwoli nauczycielom poznać aplikacje edukacyjne, dzięki którym można uatrakcyjnić zajęcia oraz wprowadzić ciekawe, szybkie sposoby na utrwalenie wiadomości i sprawdzenie wiedzy; ponadto poznane programy mogą wzmocnić emocje uczniów oraz zachęcić młodych ludzi do wykorzystywania własnych urządzeń mobilnych w celach edukacyjnych.
13.00-13.30   przerwa (bufet w s. 319) 13.30-16.45   II sesja warsztatowa (szkolenia do wyboru
  1. „Niegrzeczny uczeń” na lekcji języka obcego – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – Agnieszka Szrejter-Łoś (gr. II), s. 312; dla nauczycieli języków obcych nowożytnych z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  2. Lapbook w edukacji językowej – Magdalena Buda (gr. II), s. 314 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych Lapbook swoim wyglądem przypomina książkę z mnóstwem sekretów i mobilnych elementów. Jego atrakcyjna forma sprawia, że nauka staje się ciekawsza, pełna niespodzianek i zagadek. Dzięki takiej obrazkowej mapie myśli możemy rozwijać u uczniów różne umiejętności: pisanie, czytanie, logiczne myślenie, kreatywność, organizowanie własnej pracy, pozyskiwanie informacji, wykorzystywanie zdobytej wiedzy itd. Lapbooki przydadzą się zarówno przy wprowadzaniu nowego materiału, jak i podczas zajęć powtórzeniowych.
  3. Jak efektywnie i kreatywnie uczyć gramatyki języka niemieckiego - Dorota Niewiadomska, s. 315 dla nauczycieli języka niemieckiego ze wszystkich etapów edukacyjnych, warsztat będzie okazją do refleksji nad sposobem nauczania gramatyki języka niemieckiego i  zachętą do wprowadzania zmian, aby nauka była efektywna i atrakcyjna dla ucznia; szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich germanistów, którzy chcą planować swoją pracę w oparciu o interesujące ćwiczenia, metody aktywizujące i konkretne wskazówki; cel zajęć to opracowanie ćwiczeń oraz technik umożliwiających nauczanie gramatyki języka niemieckiego w sposób praktyczny i skuteczny; mile widziana będzie wymiana doświadczeń; warsztat prowadzony w języku niemieckim.
  4. Gry i zabawy językowe a kształtowanie gotowości szkolnej dziecka – dr Maria Bogucka, s. 317dla nauczycieli języka angielskiego pracujących z uczniami wczesnej edukacji Warsztat poświęcony typologii gier i zabaw oraz ich dopasowaniu do wieku i dojrzałości  dziecka; zabawy „rosną” razem z dziećmi, a ich ważnym celem, oprócz przyjemnego sposobu spędzania czasu,  jest na przykład kształtowanie gotowości szkolnej, rozwijanie świadomości własnego ciała oraz wielu istotnych cech charakteru; takie zabawy ułatwiają również stopniowe przejście od spontanicznego uczenia się w przedszkolu do „nauki na serio” w szkole; szkolenie prowadzone w języku angielskim.
Prelengenci: Ewa Dorota Ostaszewska – absolwentka germanistyki i studiów podyplomowych w zakresie metodyki nauczania języków obcych na Wydziale Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego; wieloletni nauczyciel akademicki i nauczyciel języka niemieckiego w Goethe-Institut; od 2000 r. koordynator projektów edukacyjnych w Goethe-Institut w Warszawie; obecnie kieruje projektem „Niemiecki ma klasę”/ „Deutsch hat Klasse” dr Maria Bogucka – wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, autorka wielu publikacji z zakresu wczesnoszkolnego nauczania języka angielskiego, ekspert Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Wydawnictwa Pearson Magdalena Buda – nauczycielka języka niemieckiego, trenerka (m.in. w projekcie Kreatywna Pedagogika), autorka bloga: Frau Buda – kreatywne pomysły na udane lekcje Dorota Niewiadomska – nauczyciel języka niemieckiego, lider programu DELFORT w regionie pomorskim, koordynatorka projektu PASCH, lektorka języka niemieckiego i doradca metodyczny na kursach językowych Instytutu Goethego w Niemczech i Austrii Mirosława Żołna – nauczycielka matematyki i informatyki, dyrektorka Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie; etwinnerka i egzaminatorka ECDL; pasjonatka wykorzystywania nowoczesnych technologii w pracy z uczniami, zwolenniczka wykorzystania BYOD na zajęciach z młodzieżą; autorka publikacji na temat wykorzystania TIK w szkole

Przejdź do góry strony