V Pomorski Dzień Nauczycieli Języków Obcych „Inspiracje na nowy rok szkolny”
V Pomorski Dzień Nauczycieli Języków Obcych to już kolejna edycja cieszącej się dużą popularnością konferencji organizowanej corocznie przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków. Tegoroczne spotkanie odbywa się pod hasłem Inspiracje na nowy rok szkolny i ma bardzo praktyczny charakter. Proponujemy Państwu udział w warsztatach rozwijających kompetencje przydatne na co dzień w pracy nauczyciela języka obcego, umożliwiamy wymianę doświadczeń i pomysłów, a także zachęcamy do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych. Termin: 17 września 2016 r. (sobota), godz. 9.00-16.45 Miejsce: Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, al. gen. J. Hallera 14 Rejestracja: formularz Program: 8.40-9.00 rejestracja uczestników, poziom 300 9.00-9.10 otwarcie konferencji oraz sprawy organizacyjne, s. 318 9.10-9.40 AIESEC – prezentacja propozycji dla nauczycieli języków obcych, sesja pytań i odpowiedzi (przedstawiciele oddziału AIESEC w Gdańsku), s. 318 9.45-13.00 I sesja warsztatowa (szkolenia do wyboru)
- „Niegrzeczny uczeń” na lekcji języka obcego – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – Agnieszka Szrejter-Łoś, (gr. I) s. 312; dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze szkół podstawowych
- Lapbook w edukacji językowej – Magdalena Buda, (gr. I) s. 314 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych
- Doświadczenia z projektu „Deutsch hat Klasse” – Ewa Dorota Ostaszewska, s. 315 dla nauczycieli języka niemieckiego uczących w klasach IV-VI szkół podstawowych, w gimnazjach i/lub szkołach ponadgimnazjalnych Na warsztatach będzie mowa o tym, jak przekształcić salę do języka niemieckiego, aby stworzyć przestrzeń sprzyjającą nauce, w której uczniowie chętnie przebywają i mają możliwość „zanurzenia się” w języku niemieckim; szkolenie prowadzone w języku niemieckim.
- Nowoczesne technologie wsparciem dla nauczyciela języka obcego – wybrane aplikacje na urządzenia mobilne – Mirosława Żołna s. 317 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych Uwaga: warsztat w formule BYOD – na zajęcia należy przynieść ze sobą tablet lub smartfon Udział w warsztatach pozwoli nauczycielom poznać aplikacje edukacyjne, dzięki którym można uatrakcyjnić zajęcia oraz wprowadzić ciekawe, szybkie sposoby na utrwalenie wiadomości i sprawdzenie wiedzy; ponadto poznane programy mogą wzmocnić emocje uczniów oraz zachęcić młodych ludzi do wykorzystywania własnych urządzeń mobilnych w celach edukacyjnych.
- „Niegrzeczny uczeń” na lekcji języka obcego – podejście skoncentrowane na rozwiązaniach – Agnieszka Szrejter-Łoś (gr. II), s. 312; dla nauczycieli języków obcych nowożytnych z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
- Lapbook w edukacji językowej – Magdalena Buda (gr. II), s. 314 dla nauczycieli języków obcych nowożytnych ze wszystkich etapów edukacyjnych Lapbook swoim wyglądem przypomina książkę z mnóstwem sekretów i mobilnych elementów. Jego atrakcyjna forma sprawia, że nauka staje się ciekawsza, pełna niespodzianek i zagadek. Dzięki takiej obrazkowej mapie myśli możemy rozwijać u uczniów różne umiejętności: pisanie, czytanie, logiczne myślenie, kreatywność, organizowanie własnej pracy, pozyskiwanie informacji, wykorzystywanie zdobytej wiedzy itd. Lapbooki przydadzą się zarówno przy wprowadzaniu nowego materiału, jak i podczas zajęć powtórzeniowych.
- Jak efektywnie i kreatywnie uczyć gramatyki języka niemieckiego - Dorota Niewiadomska, s. 315 dla nauczycieli języka niemieckiego ze wszystkich etapów edukacyjnych, warsztat będzie okazją do refleksji nad sposobem nauczania gramatyki języka niemieckiego i zachętą do wprowadzania zmian, aby nauka była efektywna i atrakcyjna dla ucznia; szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich germanistów, którzy chcą planować swoją pracę w oparciu o interesujące ćwiczenia, metody aktywizujące i konkretne wskazówki; cel zajęć to opracowanie ćwiczeń oraz technik umożliwiających nauczanie gramatyki języka niemieckiego w sposób praktyczny i skuteczny; mile widziana będzie wymiana doświadczeń; warsztat prowadzony w języku niemieckim.
- Gry i zabawy językowe a kształtowanie gotowości szkolnej dziecka – dr Maria Bogucka, s. 317dla nauczycieli języka angielskiego pracujących z uczniami wczesnej edukacji Warsztat poświęcony typologii gier i zabaw oraz ich dopasowaniu do wieku i dojrzałości dziecka; zabawy „rosną” razem z dziećmi, a ich ważnym celem, oprócz przyjemnego sposobu spędzania czasu, jest na przykład kształtowanie gotowości szkolnej, rozwijanie świadomości własnego ciała oraz wielu istotnych cech charakteru; takie zabawy ułatwiają również stopniowe przejście od spontanicznego uczenia się w przedszkolu do „nauki na serio” w szkole; szkolenie prowadzone w języku angielskim.