Narzędzie do samooceny „Szkoły celujące w zrównoważoną przyszłość”
CEL NARZĘDZIA
Narzędzie do samooceny „Szkoły celujące w zrównoważoną przyszłość” to innowacyjne narzędzie, które Stowarzyszenie "Na Styku" testuje w ramach projektu Get up and Goals! Czas edukacji globalnej w wybranych szkołach w Trójmieście. Jest ono przygotowane przez partnerską organizację
projektu z Anglii Leeds Development Education Centre i zostało zaadaptowane do polskiego kontekstu. Podobne narzędzie testowane jest w 12 krajach europejskich, uczestniczących w projekcie. Narzędzie ma na celu diagnozę realizacji edukacji globalnej w szkołach poprzez m.in. rozpoznanie działań nauczycieli, uczniów oraz dyrekcji i administracji. Jest ono strukturą, która ma ułatwić realizację, a także ocenę całościowego podejścia do edukacji globalnej w szkole.
TESTOWANIE
Obecnie nauczyciele-koordynatorzy, którzy są zaangażowani w projekt Get up and Goals! Czas edukacji globalnej testują narzędzie w swoich szkołach. Co ważne, narzędzie nie odnosi się tylko do uczenia i nauczania, ale również do innych obszarów szkoły np. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Obszary podzielone są na wskaźniki i dowody, które nakierują nauczycieli na działania związane z edukacją globalną. Zadaniem nauczycieli jest zidentyfikowanie obszarów działania w swoich szkołach oraz zebranie i dostarczenie dowodów na realizację wskaźników. Testowanie w szkołach projektowych trwa od marca 2020 do października 2020.
CERTYFIKAT
Szkoły, którym uda się zdiagnozować przynajmniej 10 z 18 wskaźników i dostarczyć odpowiednie dowody, otrzymają od Stowarzyszenia „Na Styku” certyfikat „Szkoły celujące w zrównoważoną przyszłość”. Wręczanie certyfikatu zaplanowane jest na międzysektorową konferencję dedykowaną edukacji globalnej w listopadzie 2020 w siedzibie CEN w Gdańsku.
Stowarzyszenie informuje, że jest to wersja testowa narzędzia, przygotowana na potrzeby projektu.
Narzędzie do samooceny szkoły: OTWÓRZ
źródło: Stowarzyszenie "Na Styku"
Patronat merytoryczny: