Skocz do głównej treści strony
PCEN

Badania i raporty

 

Jak język kształtuje rzeczywistość? Raport z badania na temat feminatywów (Agencja badawcza, 2022) POBIERZ

Raport (analiza ilościowa) pokazuje, jak posługiwanie się końcówkami męskimi lub neutralnymi rodzajami zmienia postrzeganie przedstawicieli profesji wśród dzieci.

Kobiety na politechnikach (Fundacja Perspektywy, 2022) POBIERZ

Raport dotyczy nierówności płci w obrębie kierunków technicznych.

Męskość i kobiecość w lekturach szkolnych. Analiza treści lektur w szkole podstawowej i gimnazjum z perspektywy równości płci. Raport z badań (Fundacja Punkt Widzenia, 2014) POBIERZ

Refleksja nad konstruowaniem męskości / kobiecości orazi nad wpływem, jaki na życie osobiste i społeczne wywiera przyjęcie ich jako elementów indywidualnej tożsamości.

Nastoletni chłopcy o dyskryminacji i swojej codzienności. Wskazówki dla edukacji równościowej (Fundacja HerStory, 2023) POBIERZ

Raport (analiza jakościowa) stanowi próbę odpowiedzi na pytania: W jaki sposób myślą dzisiejsi nastolatkowie płci męskiej? W jaki sposób doświadczają na co dzień przemocy rówieśniczej i dyskryminacji? Jakie działania edukacyjne skierowane do tej grupy mogłyby włączać ich w równość oraz sprzyjać wprowadzeniu rzeczywistych zmian?

Równe traktowanie w szkole. Raport z badania w szkołach oraz analiza ilościowa programów wychowawczo-profilaktycznych ( Rzecznik Praw Obywatelskich, 2021) POBIERZ

Diagnoza stanu realizacji zasady równego traktowania w szkołach podstawowych na podstawie analizy programów wychowawczo-profilaktycznych szkół oraz kwestionariuszy wypełnionych przez uczniów, nauczycieli i dyrektorów.

Szkoła otwartości – dbam o równość płci. Przegląd badań i dobrych praktyk (CEO) POBIERZ

Kompendium wiedzy i jednocześnie krótki przegląd badań dotyczących równości płci w szkole oraz nierówności będących udziałem dziewcząt i chłopców, nauczycielek i nauczycieli.

 

Przejdź do góry strony