Techniki dramowe i teatralne wobec wyzwań edukacji międzykulturowej
Polecamy dwie ciekawe publikacje ORE autorstwa Marzeny Tudek
- "W poszukiwaniu siebie. techniki dramowe i teatralne wobec wyzwań edukacji artstycznej i kulturalnej".
Drama wyzwala emocje, pobudza do myślenia, inspiruje do działania, wzmacnia samodzielność. Techniki dramowe i teatralne mogą być z powodzeniem stosowane na zajęciach lekcyjnych, świetlicowych, kołach zainteresowań. Przy pomocy tych właśnie środków można prowadzić wszelkie zajęcia wychowawcze. Znakomicie wpisują się w proces rozwiązywania problemów młodzieży w wieku dorastania, a także innych trudnych sytuacji
społeczno- edukacyjnych. Warto modyfikować metody dramowe i dostosowywać je do wyzwań, jakie stawia przed nami edukacja międzykulturowa.
Techniki teatralne i dramowe w edukacji miedzykulturowej (511.25 KB)
- "Nauczyciel wychowawca wobec zagrożeń dyskryminacji. Wykorzystywanie technik dramowych i teatralnych w procesie kształtowania postaw tolerancji".
Drama i techniki teatralne doskonale odpowiadają na wyzwania edukacyjno- wychowawcze dotyczące postaw dyskryminacji, odrzucenia, segregacji. Wejście w role związane jest z trzema poziomami znaczeniowymi odgrywanych zdarzeń: osobistym, który odwołuje się do doświadczeń uczestników, wynikającym z fikcyjnego zdarzenia oraz uniwersalnym. Zaangażowanie uczestników zajęć sprzyja procesowi rozwoju, pobudza wyobraźnię, pokazuje
możliwości kształtowania postaw antydyskryminacyjnych.
Dyskryminacja-Techniki dramowe (667.65 KB)
