ABC metodyki języka polskiego jako drugiego
Czas wrócić do szkoleń stacjonarnych. Właśnie w tej formie odbywa się spotkanie nauczycieli, którzy chcą podwyższyć swoje kompetencje w zakresie pracy z uczniami z doświadczeniem migracji.
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności umożliwiające rozpoczęcie realizacji zajęć języka polskiego jako drugiego/obcego. W programie szkolenia uwzględniono treści metodyczne, porady dotyczące organizacji procesu kształcenia oraz warsztatu pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego/drugiego.
Na szkoleniu zaplanowanym na 32 godziny dydaktyczne zostaną zaprezentowane następujące treści: metodyka języka polskiego jako obcego/drugiego, sposoby nauki podsystemów języka (fonia, grafia, gramatyka, słownictwo), sposoby kształtowania sprawności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie), charakterystyka poziomów językowych A1–B2, programy i materiały do nauczania języka polskiego jako drugiego/obcego oraz ich dobór dla danej grupy, diagnoza językowa oraz monitorowanie postępów uczniów z doświadczeniem migracji, nauczanie języka polskiego jako języka komunikacji i języka edukacji szkolnej, treści pozajęzykowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, kształcenie uczniów w modelu integracyjnym oraz integracyjno-separacyjnym.
Szkolenie prowadzą dwie doświadczone ekspertki Panie Aleksandra Dobke i Agnieszka Litwa-Kozłowska.
Koordynatorka: Sylwia Kilanowska-Męczykowska
