„Szalone jajo sterowane gęstością”
Organizacja zajęć :
Nauczyciel przygotowuje stolik z materiałami niezbędnymi do wykonania zadań.
Naczynie pomiarowe do 50 ml, sól- kubeczek plastikowy, łyżeczka, słoik 0,5 l, słomka
Do koordynatora
Do słoika odmierz 300 ml wody, a następnie połóż na łyżeczkę jajko i delikatnie wsuń je do wody. Potrzebujesz soli, którą będziecie dodawali do wody po łyżeczce. Pamiętajcie jak wsypiecie łyżeczkę soli to delikatnie mieszajcie wodę słomką do momentu aż sól się rozpuści. Sól dosypujcie do momentu, aż jako da wam znać, że ma już dość !
Koordynatorze dopilnuj by badacz odmierzył właściwą ilość wody, aby badacz zawsze dodawał płaską łyżeczkę soli oraz by badacz delikatnie słomką mieszał wodę z solą aż do jej rozpuszczenia.
Do sprawozdawcy
Celem sprawozdawcy jest spisanie jak najwięcej informacji w jak najbardziej krótkiej formie tym razem zastosujemy rysunek i tabelę.
Wpisz imię i nazwisko każdego członka zespołu oraz materiał, który przyniósł ze stolika.
Na rysunku przedstaw zestaw przygotowany do wykonania doświadczenia. W tabelce odnotuj co zaobserwowaliście przy kolejnych próbach
Ostatnie 5 minut zajęć to wspólne odpowiedzi na zapisane pytania
Przedstaw zespół
Koordynator……………………………………………………………………
Badacz 1………………………………………………………………………………
Badacz 2…………………………………………………………………………
Badacz 3…………………………………………………………………………
Sprawozdawca…………………………………………………………………
Materiały:
Co przyniósł badacz1?…………………………………………………..
Co przyniósł badacz 2?……………………………………………………
Co przyniósł badacz 3 ?………………………………………………
Narysuj zestaw doświadczalny
Na początku Na końcu
Uzupełnij tabelkę
Ilość łyżeczek soli | Co się dzieje się z jajkiem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Każdy z badaczy stawia pytanie .
Badacz 1…………………………………………………………………..
Badacz 2…………………………………………………………………..
Badacz 3……………………………………………………………………