Nauczyciele i matematyka
Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował wyniki „Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego”. Badanie pokazało, że część nauczycieli uczących matematyki nie ma wiedzy matematycznej koniecznej do wyposażenia ucznia w komplet umiejętności wymaganych na danym etapie edukacyjnym. Stopień awansu zawodowego nie przekłada się na poziom kompetencji dydaktycznych i przedmiotowych.
Najbardziej typowe luki w zakresie kompetencji dydaktycznych nauczycieli to:
- wyręczanie ucznia w poszukiwaniu rozwiązywania problemu lub narzucanie mu własnego sposobu rozwiązania,
- przywiązywanie zbyt dużej wagi do formalnego zapisu rozwiązania,
- brak umiejętności właściwej oceny nietypowych rozwiązań uczniowskich,
- brak umiejętności pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie
Szczegółowe informacje i raport
Na podstawie informacji prasowej IBE