EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
Edukacja włączająca, czyli różnorodność jako zasób
”Edukacja włączająca rozumiana jest jako podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.”
Włączenie społeczne, dołączenie czy też inaczej inkluzja (z łac. Includere), to termin który w polityce społecznej Unii Europejskiej zastąpił słowo integracja, czyli scalanie[1]. Nie był to jednak zabieg tylko techniczny polegający na zamianie jednego słowa drugim, w celu zwrócenia uwagi społeczności europejskiej czy międzynarodowej na działania Komisji, związane z wyrównywaniem szans funkcjonowania społecznego osób znajdujących się w trudnej sytuacji. Inkluzja tym różni się od integracji, że ma nie tylko łączyć poszczególne elementy w całość tworząc jednolity układ, ale ma także uwypuklić różnice pomiędzy nimi. I pokazać, że to dzięki nim powstaje coś nowego, lepszego, pełniejszego.
Przeczytaj całość... strony 5-6
Kontakt
![ŁUKASZ FRANKÓW ŁUKASZ FRANKÓW zdjęcie alternatywne](/img2/w300-h300-q100-p1/files/gallery/13775/ukasz-Frankw-800.jpg)
![ŁUKASZ FRANKÓW ŁUKASZ FRANKÓW zdjęcie alternatywne](/img2/w300-h300-q100-p1/files/userfiles/2021-08/5392.jpg)
![ŁUKASZ FRANKÓW ŁUKASZ FRANKÓW zdjęcie główne](/img2/w300-h300-q100-p1/files/userfiles/2021-08/5386.jpg)
Pokój 444
tel. 58 340 41 17
e-mail: lukasz.frankow@pcen.gda.pl
pon.-pt.: 7:30-14:30
Nauczyciel-konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Informacja o konsultancie: ZOBACZ
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA